Перспективний план індивідуального
професійного розвитку вчителя:
алгоритми,
принципи, рекомендації
(орієнтовно)
Алгоритм планування
професійного розвитку вчителя
Крок
1. Формулювання методичної
теми (проблеми) як напряму педагогічної діяльності.
Крок 2. Визначення професійних завдань, які необхідно розв’язати.
Крок 3. Окреслення знань і умінь, необхідних для розв’язання поставлених завдань.
Крок 4. Визначення дій, спрямованих
на реалізацію професійних завдань.
Крок 5. Окреслення очікуваних
результатів.
Принципи складання плану
професійного розвитку вчителя
Орієнтуючись на компетентнісний підхід, основними принципами
побудови індивідуального плану
професійного розвитку педагога є:
індивідуалізація – цільова частина методичної теми, обумовлена освітніми потребами учнів і фаховими потребами педагога;
розвиток – на підставі результатів
діагностики визначення проблеми і завдання, які має розв’язати педагог, аби
набути відповідних компетенцій і оптимізувати роботу з учнями;
діяльність – вибір дій, які дадуть змогу педагогові
досягти очікуваних результатів.
Формулювання методичної теми
Методична тема має бути спрямована на
розв’язання однієї з проблем, над якими працює заклад освіти у навчальному році.
Формулювання теми має відображати дві основні тези: мету і засіб її досягнення.
Два способи формулювання методичної теми:
1) мета + засіб її досягнення (можуть бути використані слова-зв’язки:
«в», «через», «на основі», «у процесі»).
Наприклад:
«Розвиток критичного мислення учнів на
уроках словесності у процесі проектної діяльності».
2) засіб
досягнення мети + мета (можуть бути використані слова-зв’язки:
«як засіб», «як
інструмент»).
Наприклад:
«Проектна діяльність як засіб розвитку
критичного мислення учнів на уроках словесності».
У формулюваннях тем може конкретизовуватися: вікова
категорія учнів, види навчальної діяльності, освітні технології, методи і
прийоми як засоби досягнення мети.
Завдання щодо складання перспективного плану розвитку вчителя:
1)
скласти індивідуальний
план професійного розвитку вчителя у вигляді дорожньої карти.
2) за бажанням, унаочнити індивідуальний професійний розвиток
педагога у вигляді інтелектуальної карти.
Немає коментарів:
Дописати коментар