Шукати в цьому блозі

четвер, 17 січня 2019 р.

Шановні колеги, на Ваше прохання надаю орієнтовні теми для обговорення на засіданнях методичних об'єднань вчителів-словесників

 КВНЗ «Вінницька академія неперервної освіти»
Відділ української мови та літератури, мов національних меншин і зарубіжної літератури

ОРІЄНТОВНІ ТЕМИ ДЛЯ ОБГОВОРЕННЯ НА ЗАСІДАННЯХ МЕТОДИЧНИХ ОБ'ЄДНАНЬ УЧИТЕЛІВ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ, ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ, МОВ НАЦІОНАЛЬНИХ МЕНШИН

Коваленко Л.В. к.пед.н., завідувач відділу
Компетентнісний  підхід  як  спосіб досягнення  нової якості мовної освіти.
Шляхи запровадження компетентнісно-діяльнісного та особистісно орієнтованого підходу у вивченні української мови, зарубіжної літератури, мов національних меншин.
Компетентнісний підхід у позакласній роботі з української мови та літератури, зарубіжної літератури.
Вивчення української мови як профільної дисципліни та як окремої навчальної дисципліни в профілях інших спеціалізацій.
Методи і форми навчання в реалізації профільного навчання української мови (настановчі й оглядові лекції, семінари, колоквіуми, творчі роботи, самостійне вивчення
основної і додаткової навчальної літератури, постановка проблемних завдань, моделювання ситуацій).
Диференціація та індивідуалізація навчання української мови та літератури, зарубіжної літератури.
Реалізація індивідуальних і творчих здібностей учнів на уроках і в позакласній роботі з української мови та літератури, зарубіжної літератури.
Реалізація допрофільної підготовки учнів через організацію різних видів диференційованого навчання мови (курсів за вибором, факультативів).
Зміст і методика викладання курсів за вибором філологічного спрямування в системі допрофільної підготовки учнів.
Особливості формування інтелектуальної та креативної компетентностей школярів в умовах допрофільної підготовки.
Індивідуально-диференційований підхід до учнів як необхідна умова реалізації особистісно орієнтованого підходу до навчання мови та літератури.
Особливості будови особистісно орієнтованого уроку української мови.
Система оцінювання навчальних досягнень з української мови учнів старшої школи. Організація оцінювання на основі портфоліо.
Методика оцінювання навчальних досягнень учнів із позицій компетентнісного підходу (з урахуванням вікових особливостей).
Підготовка учнів до стандартизованого тестування за завданнями, що використовуються для міжнародного порівняльного дослідження РІSА.
Система формування комунікативної компетенції на уроках української мови та літератури, зарубіжної літератури.
Методи формування інформаційної та кооперативної компетенцій на уроках української мови та літератури, зарубіжної літератури.
Застосування Інтернет-технологій у пізнавальній діяльності учнів на уроках та позакласній роботі з української мови та літератури, зарубіжної літератури.
Технологія проблемного навчання як засіб формування проблемної компетенції на уроках мови.
Метод проблемного навчання мови як засіб розвитку креативного мислення школярів.
Робота над помилками як засіб удосконалення мислительного процесу учнів через застосування проблемного навчання.
Методика реалізації міні-проекту в межах уроку української мови.
Компетентнісний підхід і міжпредметна інтеграція у вивченні української мови та літератури, зарубіжної літератури.
Методи І способи розвитку критичного мислення учнів середньої ланки на уроках розвитку мовлення.
Застосування педагогічної технології «Розвиток критичного мислення через читання й письмо» (РКМЧП) у навчанні української мови та літератури, зарубіжної літератури.
Удосконалення комунікативної компетенції у процесі формування в учнів критичного мислення (засобами підготовки та проведення зборів, дискусій, диспутів).
Застосування інтерактивних технологій у навчанні української мови та літератури, зарубіжної літератури.
Рефлексія як невід'ємний компонент інтерактивного навчання мови.
Творча діяльність учнів на уроках словесності: форми, методи, перспективи.
Методика розвитку й удосконалення вмінь і навичок сприймати почуте і прочитане.
Методика навчання монологічного мовлення (відтворення і створення усних і письмових висловлювань різних типів, стилів і жанрів).
Методика навчання діалогічного мовлення (засвоєння мовленнєвого етикету, дотримання умов і правил проведення нарад, засідань, диспутів).
Особливості використання імітаційних моделей і рольової діяльності на уроках розвитку зв'язного мовлення. Методика створення та застосування ситуативних вправ.
Нетрадиційні уроки та їхня ефективність у розвитку творчості учнів і вчителів.
Роль домашніх завдань у розвитку творчих здібностей школярів.
Методи проблемного навчання на уроках мови.
Застосування тестових технологій на уроках української мови та літератури, зарубіжної літератури формування у школярів навичок виконання тестових завдань різної форми й різного ступеня складності).
Групова робота на уроках мови та межі її застосування.
Активні форми організації навчально-пізнавальної діяльності на уроках української мови та літератури, зарубіжної літератури.
Особливості застосування активних методів навчання української мови (евристичного спостереження, порівняння, конструювання, моделювання, смислового бачення, символічного бачення, методу  творчої реалізації).
Активно-ігрові форми в навчально-виховному процесі української мови (ігри, тренінги, практикуми).
Забезпечення розвитку здібностей і таланту обдарованих учнів у позакласній роботі з української мови.
Удосконалення системи роботи словесника з обдарованими та здібними дітьми.
Прилучення учнів до загальнолюдських цінностей у процесі інтегративного вивчення української мови та літератури, зарубіжної літератури з використанням засобів музики і живопису та з опорою на історичні дані.
Методика проведення уроків на інтегративній основі.
Рефлексивна основа роботи над усним і письмовим твором у 5-9 класах.
Організація доцільного випереджувального навчання на уроках української мови та літератури, зарубіжної літератури.
Системність у роботі вчителя-словесника.

Діяльнісний, особистісно орієнтований і компетентнісний підходи як провідні у світовій практиці навчання мови.
Компетентнісний підхід в освіті. Компетентності й компетенції з української мови.
Оцінювання знань і вмінь учнів на уроці рідної мови: критерії, вимоги, педагогічні умови, методика.
Застосування інтерактивної роботи як однієї з форм особистісно орієнтованого навчання на уроках рідної мови.
Роль інтерактивного навчання в розвитку комунікативної компетентності учнів.
Застосування інтерактивних методів навчання як один із шляхів підвищення ефективності уроку рідної мови.
Значення уроків рідної мови для особистісного розвитку учня.
Навчання за різними видами мовленнєвої діяльності як один з пріоритетних напрямів перебудови технології навчання мови.
Особливості поєднання традиційного (системного) вивчення мовних явищ із функціонально-комунікативним підходом до навчання рідної мови.
Формування й розвиток комунікативної культури учнів у процесі вивчення рідної мови.
Сучасні методи організації навчально-пізнавальної діяльності учнів на уроках рідної мови.
Методи проблемного навчання і їх застосування на уроках рідної мови.
Застосування групових технологій навчання на уроках рідної мови.
Організація творчої діяльності учнів на уроках рідної мови: форми, методи, перспективи.
Лінгвістичний аналіз тексту як засіб удосконалення мовленнєвих компетентностей і логічного мислення учнів.
Міжпредметні зв'язки як засіб активізації ідейно-естетичного сприймання художнього та публіцистичного тексту.
Застосування інформаційних технологій у процесі викладання рідної мови.
Система лексикографічних умінь і навичок, необхідних для формування мовної особистості з високим рівнем мовленнєвої компетентності.
Шляхи реалізації етнокультурознавчого компоненту нового змісту навчання рідної мови в школі.
Регіональний компонент як складова формування лінгвокраєзнавчої компетентності школярів.
Гра як метод організації навчально-виховного процесу.
Навчально-дидактичні ігри як засіб розвитку пізнавальної діяльності учнів.
Імітація умов комунікації як засіб розвитку основних комунікативних умінь учнів
Методика створення і застосування відеозаписів на уроках розвитку зв'язного мовлення.
Роль домашніх завдань з рідної мови в розвитку творчих здібностей учнів.
Робота з підручником рідної мови: проблеми, пошуки, результати.
Вимоги до сучасного уроку словесності та шляхи їх реалізації.
Диференціація та інтеграція у змісті уроку рідної мови.
Сучасний урок рідної мови, проблема його аналізу та самоаналізу.

Немає коментарів:

Дописати коментар